| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
teun gc Site Admin

|
Geplaatst: 11.04.2008 2008p 10:58:35 Onderwerp: Wat moeten we doen? |
|
|
Jongens, zoals jullie wel hebben gezien is GameCore niet meer helemaal wat het ooit was. Wat doen we ermee? Op zwart gooien of heeft iemand nog goede ideeën? Wil er iemand GC nog nieuw leven in blazen?
Groeten,
Teun |
|
| Naar boven |
|
 |
Nick Korporaal
|
Geplaatst: 12.04.2008 2008p 10:58:12 Onderwerp: |
|
|
We hebben het er op Paaspop al over gehad, Teun. Op zwart gooien lijkt mij de beste optie, behalve als je het kunt verkopen . Een nieuw team aan het roer zetten werkt niet. Je hebt zelf gezien hoe snel mensen ermee stoppen als het niks wezenlijks oplevert. Tis heel mooi geweest, die zeven jaar, maar het kost natuurlijk ook geld zo en het levert nauwelijks iets op. Maar GameCore heeft een mooie run gehad en dat kunnen niet veel andere gamesites zeggen. Opboksen tegen concurrenten als Gamer, Gamez en Insidegamer, die allemaal een uitgeverij met diepe zakken achter zich hebben staan, is ook erg moeilijk.
Maar dat is mijn mening  |
|
| Naar boven |
|
 |
Mezelf13 Sergeant

|
Geplaatst: 17.04.2008 2008p 7:30:21 Onderwerp: |
|
|
| Jammer, ik vond deze huidige opstelling net zo leuk. Leuke afwisselende artikelen van recente gebeurtenissen. Maar binnen een paar maanden alweer met een nieuwe site komen door te verkopen lijkt me ook geen idee. |
|
| Naar boven |
|
 |
Arnoud Matroos der 3e klasse
|
Geplaatst: 17.04.2008 2008p 21:46:46 Onderwerp: |
|
|
Het is erg lastig... Het is zonde om het helemaal te stoppen, maar je moet wat. Ik heb het even geprobeerd, maar was zo uitgekeken. Je bent uren druk met een artikel, maar krijgt het gevoel dat het niet of nauwelijks gelezen wordt. Zeker gezien de reacties. Het is net wat Nicky zegt, je hebt het gevoel dat het schrijven je niks oplevert, het kost je alleen veel tijd. Als je veel reacties op een verhaal krijgt, geeft je dat motivatie voor een volgend stuk, maar ik had het gevoel dat er weinig bezoekers de artikelen waarderen, dus is mijn motivatie zo weg. Zeker als je meer dan genoeg andere dingen te doen hebt.
Het valt niet mee om zo'n site nieuw leven in te blazen en binnen redelijke tijd tot een succes te maken. Zeker niet gezien de tientallen veel betere en grotere gamesites. Daarnaast vond ik de oude GameCore vele malen leuker, mooier design en interessanter dan de laatste versie, maar goed die kostte nog meer tijd... |
|
| Naar boven |
|
 |
Jelle Matroos der 1e klasse

|
Geplaatst: 18.04.2008 2008p 17:13:33 Onderwerp: |
|
|
Tja wat moeten we er mee, ik heb vele jaren lang de site bezocht en heb me er altijd prima mee vermaakt, maar zo als het er nu voorstaat gaat het ook niet. Ik denk zelf ook niet als je er weer wat nieuwe mensen bij neemt dat het dan wel goed gaat, mensen haken snel af omdat er geen snelle resultaten zijn.
Ik denk dat je het beste de hele site gewoon moet verkopen aan een geheel nieuwe admin die er nog wel de tijd voor vrij kan maken. |
|
| Naar boven |
|
 |
teun gc Site Admin

|
Geplaatst: 19.04.2008 2008p 12:40:07 Onderwerp: |
|
|
Tja, wat jullie hierboven noemen is het precies. De oude site was ook leuker en vele malen beter bezocht. Als we de cijfers bekijken valt echt op hoe populair de (oude) stukken op GameCore Netork nog zijn. In de domeinen gamecore.nl, newscore.nl en cheatcore.nl worden dagelijks nog bijna 6000 bezoeken geregistreerd van gemiddeld 4000 unieke ip adressen die 13.000 pagina's ophalen. Dit is gewoon dagelijks, op dit moment! Hoe kan het dan dat slechts zo'n 100 mensen per dag de weblog zien? Dat, terwijl er diverse links staan te refereren naar de weblog...
Dus ja, wat doen we? We hebben een aantal prachtige goedbezochte domeinnamen, honderden mooie stukken tekst prachtig opgeslagen in een database, duizenden cheats en andere spelgegevens en tienduizenden reacties van duizenden leden. En niet te vergeten tientallen super leuke strips van Cor de Worm.
Ik zit een beetje in een split. De weblog boeit schijnbaar niemand. De oude recenties, reports en cheats worden dagelijks nog duizenden malen geraadpleegd maar we hebben de mankracht (en inmiddels het geld) niet meer voor de onderhoud hiervan. Ik had gehoopt dat de weblog de redding zou worden en ik vond het ook altijd erg leuk om de stukken te schrijven. Maarja, nietmand die ze leest. En wie kan er nou in hemelsnaam het geld en tijd opbrengen om GameCore, met alles erop en eraan, weer te laten opbloeien? |
|
| Naar boven |
|
 |
M GC Hottest

|
Geplaatst: 19.04.2008 2008p 19:27:17 Onderwerp: |
|
|
Het is inderdaad zonde dat het met de nieuwe GameCore eigenlijk niks is geworden, ik begon het hier net een beetje gezellig te vinden . Helaas is de site duidelijk over zijn hoogtijdagen heen. Ik denk dat vooral de lange periode van inactiviteit in verband met het upgraden naar de nieuwe versie GameCore de das heeft omgedaan (al moet ik bekennen in die tijd zelf nauwelijks op GameCore te zitten, dus ik weet niet zeker hoe het allemaal is gegaan); als een site zo lang geen updates krijgt, verdwijnt deze toch langzamerhand uit het zicht. Het gevolg is dat de weblog is begonnen met een behoorlijk kleiner aantal leden. Dit is na verloop van tijd nauwelijks beter geworden, wat uiteindelijk toch funest bleek.
Overigens heb je als nieuwe site (of, in dit geval, een site die overnieuw begint) toch iets nodig dat mensen een reden geeft om specifiek naar deze site te komen, zij het artikels van uitstekende kwaliteit, zij het iets volstrekt unieks. Mijns insziens mist GameCore zoiets.
Verder vraag ik me af wat voor veel mensen de reden is om überhaupt naar een gamesite te gaan; ik weet niet hoe het met de rest zit, maar bij mij gaat het dan vooral om informatie over games die eraan zitten te komen, tips & cheats en reviews van spellen waar ik nog over zit te twijfelen. Op de weblog kom ik hier, vooral van de laatste twee, bijna niks van tegen.
| teun gc schreef: | | Als we de cijfers bekijken valt echt op hoe populair de (oude) stukken op GameCore Netork nog zijn. In de domeinen gamecore.nl, newscore.nl en cheatcore.nl worden dagelijks nog bijna 6000 bezoeken geregistreerd van gemiddeld 4000 unieke ip adressen die 13.000 pagina's ophalen. Dit is gewoon dagelijks, op dit moment! Hoe kan het dan dat slechts zo'n 100 mensen per dag de weblog zien? Dat, terwijl er diverse links staan te refereren naar de weblog... | Je hebt gelijk, er wordt inderdaad nog volop gereageerd op de oude site . Er zal natuurlijk nog een aantal mensen zijn dat voor zo'n oude pagina met bijvoorbeeld cheats nog een bookmark heeft.
| teun gc schreef: | | Dus ja, wat doen we? We hebben een aantal prachtige goedbezochte domeinnamen, honderden mooie stukken tekst prachtig opgeslagen in een database, duizenden cheats en andere spelgegevens en tienduizenden reacties van duizenden leden. En niet te vergeten tientallen super leuke strips van Cor de Worm. | Ik weet niet hoe dat allemaal gaat en hoeveel werk het is, maar misschien kun je zo'n gratis phpBB-ding aanmaken bij createforum en alles, inclusief de oude reviews et cetera, daarop overzetten? |
|
| Naar boven |
|
 |
Mezelf13 Sergeant

|
Geplaatst: 22.04.2008 2008p 6:47:54 Onderwerp: |
|
|
| teun gc schreef: | Tja, wat jullie hierboven noemen is het precies. De oude site was ook leuker en vele malen beter bezocht. Als we de cijfers bekijken valt echt op hoe populair de (oude) stukken op GameCore Netork nog zijn. In de domeinen gamecore.nl, newscore.nl en cheatcore.nl worden dagelijks nog bijna 6000 bezoeken geregistreerd van gemiddeld 4000 unieke ip adressen die 13.000 pagina's ophalen. Dit is gewoon dagelijks, op dit moment! Hoe kan het dan dat slechts zo'n 100 mensen per dag de weblog zien? Dat, terwijl er diverse links staan te refereren naar de weblog...
Dus ja, wat doen we? We hebben een aantal prachtige goedbezochte domeinnamen, honderden mooie stukken tekst prachtig opgeslagen in een database, duizenden cheats en andere spelgegevens en tienduizenden reacties van duizenden leden. En niet te vergeten tientallen super leuke strips van Cor de Worm.
Ik zit een beetje in een split. De weblog boeit schijnbaar niemand. De oude recenties, reports en cheats worden dagelijks nog duizenden malen geraadpleegd maar we hebben de mankracht (en inmiddels het geld) niet meer voor de onderhoud hiervan. Ik had gehoopt dat de weblog de redding zou worden en ik vond het ook altijd erg leuk om de stukken te schrijven. Maarja, nietmand die ze leest. En wie kan er nou in hemelsnaam het geld en tijd opbrengen om GameCore, met alles erop en eraan, weer te laten opbloeien? |
Tja, ook ik vond de andere site leuker dan deze site. Dit is een site waarvan er teveel van het één is en te weinig van het ander. Op héél eerlijk te zijn het zijn vergrootte nieuwsberichten. Af en toe zit er eens een boeiend artikel bij, zoals over Mario Kart Wii. Dat willen mensen zien, leuke reviews en previews en af en toe eens een leuke column erbij. Kan Teun nu iemand aanstellen die zijn best doet om medewerkers te krijgen kan er nog wel wat gebeuren. Teun kan eventueel de oudere site qua layout aanpassen zodat hij er leuk uit komt te zien. Wil hij dit liever niet, kan hij stoppen of verkopen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Erik v D Matroos der 3e klasse
|
Geplaatst: 12.05.2008 2008p 8:19:59 Onderwerp: |
|
|
| Van mij mag de oude site weer terug komen. |
|
| Naar boven |
|
 |
teun gc Site Admin

|
Geplaatst: 12.05.2008 2008p 12:40:48 Onderwerp: |
|
|
De oude site is er gewoon nog steeds hoor:
http://www.gamecore.nl/index_bup.php
Of even zoeken in google naar een bepaalde review.
Probleem is dat we niet de mensen hebben om die te onderhouden en te vernieuwen.
Maar ach. Ik heb weer een beetje plezier gevonden in het schrijven voor de weblog, dus nu gewoon even kijken hoe lang we het weer volhouden. En met Sjors zijn strips er weer bij kan ik niet anders dan blij worden. |
|
| Naar boven |
|
 |
Jelle Matroos der 1e klasse

|
Geplaatst: 18.05.2008 2008p 16:23:35 Onderwerp: |
|
|
| Is het mieschien niet een goed idee om het blog systeem open te gooien, dus iedereen die zijn ei kwijt wil dat ook hier kan, de persoon kan het dan opsturen naar bijv Teun die het dan zou kunnen posten. |
|
| Naar boven |
|
 |
Nick Korporaal
|
Geplaatst: 18.05.2008 2008p 20:33:33 Onderwerp: |
|
|
| Slechter idee heb ik in jaren niet gehoord. Er moet toch controle blijven en als je iedereen zomaar wat laat insturen en posten, krijg je wel meer berichten, maar dan gaat het allemaal nergens meer over. |
|
| Naar boven |
|
 |
M GC Hottest

|
Geplaatst: 18.05.2008 2008p 20:55:08 Onderwerp: |
|
|
| Nick schreef: | | Slechter idee heb ik in jaren niet gehoord. Er moet toch controle blijven en als je iedereen zomaar wat laat insturen en posten, krijg je wel meer berichten, maar dan gaat het allemaal nergens meer over. |
Ik neem toch aan dat in zo'n geval er wel eerst wordt gekeken naar de inhoudelijke kwaliteit van het artikel, oftewel, dat er alleen artikelen komen te staan die echt de moeite waard zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mark Korporaal

|
Geplaatst: 18.05.2008 2008p 21:30:18 Onderwerp: |
|
|
| M schreef: | | Nick schreef: | | Slechter idee heb ik in jaren niet gehoord. Er moet toch controle blijven en als je iedereen zomaar wat laat insturen en posten, krijg je wel meer berichten, maar dan gaat het allemaal nergens meer over. |
Ik neem toch aan dat in zo'n geval er wel eerst wordt gekeken naar de inhoudelijke kwaliteit van het artikel, oftewel, dat er alleen artikelen komen te staan die echt de moeite waard zijn. |
Joah, denk je dat mensen dagen aan een artikel werken om vervolgens maar af te wachten of het überhaupt geplaatst wordt? Je houdt dan dus enkel stukken over die in een kwartier in elkaar gedraait zijn. Dan beoordeel ik liever de kwaliteiten van de auteur, in plaats van afzonderlijke artikelen, maar goed, puike schrijvers zijn sowieso welkom. =] _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Sayax1 Matroos der 3e klasse

|
Geplaatst: 26.06.2008 2008p 17:52:22 Onderwerp: |
|
|
| Ik ben voor het idee, er zou dan meer gepost worden dan nu, het kan er in ieder geval niet minder op worden |
|
| Naar boven |
|
 |
M GC Hottest

|
Geplaatst: 26.06.2008 2008p 18:24:02 Onderwerp: |
|
|
| Sayax1 schreef: | | [...], het kan er in ieder geval niet minder op worden | Inderdaad, snel Mark weer van die frontpage af. (Als ik een suggestie mag doen, misschien een aantal Cor-strips?) |
|
| Naar boven |
|
 |
Mark Korporaal

|
Geplaatst: 26.06.2008 2008p 18:27:39 Onderwerp: |
|
|
| M schreef: | | Sayax1 schreef: | | [...], het kan er in ieder geval niet minder op worden | Inderdaad, snel Mark weer van die frontpage af. (Als ik een suggestie mag doen, misschien een aantal Cor-strips?) | Als ik een suggestie mag doen: http://www.gamecore.nl/report.php?id=378
I ad Graecum 3.14159265... _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
shortbull Matroos der 3e klasse

|
Geplaatst: 22.09.2009 2009p 16:41:58 Onderwerp: |
|
|
Beste Gamecore!
Ikzelf heb mij hier een tijdje terug geregistreerd en raakte geïnteresseerd. Helaas is het pas vandaag de dag dat ik deze site opnieuw ontdek en ik heb wat suggesties/ideeën.
Wie ben ik?
Ik ben Vincent of zoals mijn forumnaam luid, Shortbull. Ikzelf ben een jaar geleden een kleine website begonnen genaamd, www.360racing.nl
Ik ken mijn weg met het phpbb systeem en werk daar uiteraard dagelijks mee.
Ik weet hoe moeilijk het is om op te vallen. Bezoekers zijn genadeloos, hebben ze niets te vinden op je website of staat het ze hun niet aan dan klikken ze meteen weg.
Wat mij opviel toen ik op www.gamecore.nl surfde, was dat er totaal geen eenheid bestond tussen de daadwerkelijk weblog en forum (en overige). De stijl, kleur, opmaak, alles is anders. Ik dacht 5 minuten lang dat jullie een aparte website hadden. Een normale gast klikt na 10 seconden weg.
Ik post hier op jullie website omdat ik graag wil helpen. Ik ben niet alleen de eigenaar van 360racing.nl maar ook grafisch vormgever. Laat ik het even in korte zinnen opschrijven waarbij ik wil helpen en waar jullie mij mee kunnen helpen.
- Design - een design is eigenlijk naast de inhoud van de website het belangrijkst. Ziet het er onprofessioneel of slecht uit dan zullen nieuwe bezoekers snel wegklikken. Hierbij bied ik mijn service aan gamecore een make-over te geven. Proffesioneel logo, huisstijl, alles.
- Promotie - het wederom bekend maken van het bestaan van gamecore.
Wat wil ik daar voor terug?
Niets! behalve een samenwerking tussen 360racing.nl en gamecore. Ik post een mooi zichtbaar linkje/banner op mijn site, jullie posten hetzelfde naar ons. Linkruil is uiteraard erg belangrijk om op te vallen. En we hebben beide de plannen om te groeien.
het lijkt mij leuk een project met jullie te starten waar we gamercore opnieuw aan de man brengen, want die potentie is er!
Ik stuur dit bericht tevens naar de admin zijn mail om er zeker van te zijn dat ik voor niet voor niets zit te typen.
Edit: ik zie dat er nergens een mail te vinden is, dan hoop ik dat er spoedig iemand langsurft op dit forum en mij een mail terug stuurt via mijn profiel.  |
|
| Naar boven |
|
 |
|